2012-02-11
Polskie sklepy internetowe rosną w siłę!
Firma Gemius zaprezentowała wyniki raportu „E-commerce w Polsce 2011”.
Według nich, już 70% Polaków deklaruje, że przynajmniej raz zrobiło
zakupy w sklepie internetowym.
Motywacje osób, kupujących w sieci od lat są takie same: oszczędność czasu i pieniędzy oraz zwyczajna wygoda. Co ciekawe, w świetle badań Gemiusa największymi motywatorami do zakupów online są porównywarki cenowe oraz opinie innych internautów. Polscy konsumenci coraz częściej decydują się również na systemy płatności w rodzaju DotPay oraz PayPal (tą formę płatności deklaruje już niemal 25% użytkowników).
Gdy już przywołaliśmy do tablicy statystykę, to warto odnotować, że w ubiegłym roku 16% Polaków dokonało zakupów w sklepie internetowym za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów). Dla porównania, w 2010 r. było to jedynie 10%. Wyniki te nie powinny jednak nikogo dziwić. Wpisują się bowiem w ogólnoświatowy trend rosnącej popularności urządzeń mobilnych. Jeśli wierzyć prognozom, to w 2012 r. liczba wyprodukowanych smartfonów będzie większa od liczby wyprodukowanych laptopów, a dysproporcje te będą stale rosnąć.
Sami właściciele sklepów internetowych dość optymistycznie patrzą w przyszłość, twierdząc że sytuacja na rynku e-commerce jest lepsza niż rok temu (tak deklaruje 40% badanych) lub uznając, że sytuacja się zbytnio nie zmieniła w porównaniu z ostatnimi dwunastoma miesiącami (tak deklaruje 34% badanych).
I jak tu nie kochać e-commerce? ;)
Inne z kategorii Sklepy internetowe