facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2011-04-05

Ciuchy z sieci

Ciuchy z sieci
Odzieżowe sklepy internetowe w Katowicach i Warszawie biją prawdziwe rekordy popularności. Aż 18 procent mieszkańców Mazowsza i 12 procent Ślązaków kupuje odzież właśnie w sieci. Tak wynika z marcowego badania porównywarki ceneo.pl, która zobrazowała odzieżowy rynek e-commerce.

Wyniki badania nie wydają się być w żaden sposób zaskakujące, zważywszy na stopień zurbanizowania obu regionów i ilość domowych gospodarstw z dostępem do Internetu. Okazuje się bowiem, że najczęstszymi klientami sklepów internetowych z odzieżą są mieszkańcy dużych miast. Są to zwykle osoby młode w wieku 26-30 lat (24 procent). Zaraz za nimi jest młodzież licealna i studenci. Co ciekawe kobiety przodują w niewielkich zakupach do 100 zł. W wyższych przedziałach cenowych to mężczyźni zasłużyli na miano zakupoholików, bo deklasują płeć piękną i to z kretesem.
Na drugim biegunie badania znaleźli się mieszkańcy województwa podlaskiego i świętokrzyskiego. Tam zaledwie 2% internautów kupuje odzież przez Internet. Tym samym, po raz kolejny słyszymy chichot historii. Wyniki badania pokrywają się bowiem z dawnymi granicami zaborów. Polska A i B się kłania.  Ale jest też i nutka nadziei. Mieszkańcy wsi niemal tak samo chętnie kupują ciuchy w sklepach internetowych, jak mieszkańcy małych miasteczek, liczących do 49 tys. mieszkańców. Nieźle!
Jakby tego było mało, to wcale nie opinie innych kupujących o danym sklepie decydują o zakupach w Internecie, ale zdjęcia produktów (93 procent badanych), opisy (78 procent) oraz informacje o rozmiarze podane w centymetrach (74 procent).  Wniosek? Internauci to wzrokowcy. A że największymi wzrokowcami są podobno mężczyźni, wszystko by się zgadzało…








Inne z kategorii Sklepy internetowe