facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2011-06-29

Tako rzecze Steve Jobs (2)

Tako rzecze Steve Jobs (2)
"Marzę, aby każdy człowiek na świecie posiadał własny komputer Apple. W tym celu musimy stać się olbrzymią firmą marketingową" - stwierdził przed laty Steve Jobs, a my dzisiaj spróbujemy naszkicować, czym dla niego jest marketing.

Jobs zawsze wierzył, że sprytne kampanie reklamowe mogą stać się gwarantem sukcesu firmy. To dlatego w strategii Apple reklama zajmowała bardzo ważne miejsce. Najważniejsze po technologii.

Wydaje się, że w Apple dość szybko odkryto przepis na połączenie rewolucyjnej technologii z marketingiem, który stał się skutecznym narzędziem odróżnienia się od konkurencji. Kampanie Apple od samego początku były odważne i niesztampowe. Miały być inne niż wszystkie. Wskazywały cele marki i mówiły o jej podstawowych wartościach, takich jak kreatywność, ambicja, wyjątkowość. W reklamach Apple produkt schodzi na drugi plan. Akcentowany jest za to inspirujący styl życia a nowoczesne technologie awansują do rangi ważnego elementu mody. Reklamy uwolniono także od technicznego żargonu, liczb, cech i właściwości produktów.

Prawdą jest, że kampanie Apple mają też rzesze nieprzejednanych krytyków. Ale cóż... póki co są skuteczne, a zwycięzców się nie sądzi;)


Legendarna reklama Maca z 1984 roku. Jeden z najsłynniejszych spotów w historii.

Podobne wpisy:
Tako rzecze Steve Jobs (1)

***
Źróło: Leander Kahney, "Być ja Steve Jobs", Kraków 2010.








Inne z kategorii E-marketing