facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2011-09-26

Skuteczna reklama a literatura

Skuteczna reklama a literatura
Wzbudzać ekscytację, zaskakiwać i pozostawić trwałe wrażenie... to cechy efektywnej reklamy i dobrej literatury.

Chuck Palahniuk, amerykański pisarz i autor takich powieści jak "Fight Club", "Choke" czy "Rozbitek" uważa, że dobra literatura powinna pozostawić trwały ślad w pamięci czytelników. Aby tego dokonać należy audytorium  zaskakiwać “wydarzeniami i obrazami, których nie sposób przewidzieć. To daje odbiorcy coś, czego nie potrafi gładko zaakceptować, musi to przetrawić, wracając do lektury albo obracając te wydarzenia w myśli, aż stracą swoją siłę. Jeżeli opowieść jest zbyt łatwo przyswajalna, ludzie czytają ją z przyjemnością i natychmiast zapominają”.

Spostrzeżenie Palahniuka dotyczy beletrystyki, ale można odnieść je także do reklamy. Ba, można je potraktować jak przepis na efektywną reklamę. Wszak chodzi tu o siłę przekazu, która stanowi ważne kryterium oceny zarówno dobrej literatury, jak i skutecznej reklamy.








Inne z kategorii E-marketing