facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2011-06-20

Kilka kluczowych pytań

Kilka kluczowych pytań
Powiadają, że myślenie ma kolosalną przyszłość. Myślenie o przyszłości firmy ma natomiast kolosalne znaczenie dla jej rozwoju.

Tak twierdzi J. Collins autor książki "Innowacja albo śmierć". Zauważa on, że stabilny rozwój firmy wymaga ciągłego myślenia o przyszłości w krótkim i długim horyzoncie czasowym. Jak uporządkować swoje myśli i od czego zacząć? Collins na początek proponuje kilka pytań. Te, które podsuwa czytelnikom okazują się dodatkowo bardzo pomocne w fazie koncepcyjnej prac nad serwisami internetowymi, narzędziami promocyjnymi itd. Pomagają określić bowiem tożsamość firmy. Zanim zdecydujemy, jak chcemy ją zmieniać (lub jak chcemy ją promować) musimy wpierw ustalić jaka jest. Oto proponowane pytania:
  • Komu i w jaki sposób służy twoja firma teraz?
  • Komu i w jaki sposób służyć będzie w przyszłości?
  • Jakimi kanałami i kiedy dotrze do osób, którym może służyć?
  • Kto jest konkurentem twojej firmy?
  • Jaka jest przewaga konkurencyjna twojej firmy i jak ją wykorzystać, by zrealizować swój cel?
  • Jakie umiejętności i możliwości sprawiają, że twoja firma jest wyjątkowa?
Dopiero znając odpowiedź na powyższe pytania możemy spróbować wyróżnić się spośród setek podobnych przedsięwzięć biznesowych. To właśnie „wyróżnianie się” przyciąga uwagę klientów (zwłaszcza jeśli z wyróżnianiem powiązana jest korzyść dla klienta). A „uwaga klienta”... wiadomo, jest dobrem szalenie deficytowym.








Inne z kategorii E-marketing