facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2012-06-11

Internautę kupię!

Internautę kupię!
Jak angażować internautów w relacje z marką? Jak pozyskać fanów dla swojej marki? Te pytania nurtują rzesze marketingowców.

Facebook i G+ otwierają nowe możliwości. Niestety większość wybiera drogę na skróty... i pomysł na zdobywanie nowych "lajkersów" sprowadza do prostego "przekupić" - kubkiem, t-shirtem, próbką produktu, czymkolwiek... Czy ta taktyka jest skuteczna? Jeśli celem jest skupienie wokół strony "masy" internautów okazuje się, że tak! Jeśli zaoferujemy atrakcyjny gadżet lub specjalną promocję możemy zdobyć dowolną liczbę osób, które klikną "lubię to".

Nasza (nasza, czyli statystycznego polskiego internauty) gotowość do bycia przekupywanym jest jest zaskakująco wysoka. Z projektu badawczego Digital Life wynika, że aż 71% polskich internautów korzystających z portali społecznościowych przyznaje, że promocja lub inne specjalne oferty motywują do nawiązania relacji z marką. To dużo! Z tego widać, że lubimy wszelkiego rodzaju okazje. Ba, rzeczone badania pokazują, że jesteśmy pod tym względem globalnymi liderami.

Rozdając kubki, koszulki czy rabaty zyskujemy wzrost liczby fanów. Tak, tylko czy ilość rzeczywiście przechodzi w jakość i czy czasami kluczem do sukcesu nie są w tym przypadku trwałe relacje? O ile kupowanie "miłośników" naszej marki jest dość łatwe (jeśli dysponujemy odpowiednimi zasobami), o tyle stwierdzenie czy takie działania są sensowne nie jest już takie proste.







Inne z kategorii E-marketing