facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2010-09-09

E-commerce dla przedsiębiorczych

E-commerce dla przedsiębiorczych
W ubiegłym roku Polacy zostawili w sklepach i na aukcjach internetowych ponad 13 mld złotych. Mimo że nie ma już co liczyć na kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży w e-sklepach, jak jeszcze kilka lat temu, to e-biznes wciąż pozostaje łakomym kąskiem dla przedsiębiorczych.

Ponad dekadę temu, gdy w polskiej sieci pojawił się serwis sprzedażowo-aukcyjny Allegro, a po nim kolejne e-commerce, niedoświadczony polski internauta bał się ich jak diabeł święconej wody. Legendą obrosła już historia o kliencie, który za pośrednictwem sieci nabył telefon komórkowy, a otrzymał... ziemniaka. Te i wiele innych historii, trafiło na podatny grunt. W żargonie komunikacyjnym, powiedzielibyśmy, że poszedł niezły "buzz".

Potrzeba było wielu lat i tak naprawdę kampanii, żeby uświadomić konsumentom znad Wisły, że zakupy w sieci są bezpieczne, tanie i bardziej wygodne od tych tradycyjnych. Przynajmniej jeśli chodzi o sferę sprzętu RTV, AGD, multimedia, książki i muzykę, które według badań najczęściej zamawiamy z Internetu.

Efekt? Dziś, co czwarty Polak kupuje właśnie w sieci, a jeśli sprawdzą się prognozy analityków, do końca 2010 roku w polskim Internecie będzie już 10 tys. e-sklepów! Liczby robią się coraz bardziej okrągłe... podobnie jak zyski ze sprzedaży :)








Inne z kategorii Sklepy internetowe