facebook
Dzwoń na Skype
Kanał RSS
Życzenia Świąteczne


2010-12-02

Czas to pieniądz

Czas to pieniądz
Statystyka dała początek wielu portalom i sklepom internetowym. Nie inaczej było z księgarskim gigantem Amazon.com.

Jeff Bezos, twórca potęgi Amazon.com, w 1994 roku natknął się na informację, że roczny wskaźnik rozwoju sieci będzie sięgał 2300 procent. Skoro rynek rośnie tak szybko to każdy dzień się liczy - pomyślał. Porzucił pracę na Wall Street i zaczął spisywać listę rzeczy, które mógłby oferować jego sklep internetowy. Gdy zdecydował się na książki, wynajął ciężarówkę i nakazał kierowcy jechać na zachód. Dopiero następnego dnia podjął decyzję, że siedzibą jego firmy będzie Seattle - miasto ludzi związanych z nowymi technologiami.

Jeff Bezos wszystkie decyzje podejmował w locie. Nie mógł inaczej. Kierował się logiką, że czas to pieniądz, więc działał zawrotnym tempie. Mógł popełniać i zapewne popełniał błędy. Doświadczenie zdobywał pokonując trudności, których wcześniej nawet się nie spodziewał. Nie miał pojęcia, gdzie będzie mieszkał i jak sfinansuje swoje przedsięwzięcie. Nie wiedział kogo zatrudni i jak będzie nazywała się jego firma. Wiedział jedno: rynek rośnie 2300 procent rocznie.

Przypadek Amazon.com jest inspiracją dla wielu ludzi, którzy planują start projektu internetowego. Bezos pokazał jak dzięki świeżości pomysłów, determinacji i twórczemu rozwiązywaniu problemów zbudować interentowy biznes i przy okazji pozostawić konkurencję daleko z tyłu.

***
Początki Amazon.com i wielu innych inspirujących projektów opisali w książce „Sztuka Innowacji” Tom Kelley i Jonathan Littman. Polecam wszystkim, którzy planują rozwijać biznes w sieci.








Inne z kategorii Ciekawostki